Support på telefoner och surfplattor

Support ges inte på telefoner och surfplattor!
Detta på grund av det stora antalet olika märken och modeller.

Aktivera programmet i din telefon/surfplatta

Gå till Play butik/ App Store och hämta appen AVG Free.
När appen är nedladdad går du till Inställningar och letar efter: Logga in, Mitt konto, Mitt AVG eller liknande. (Det står tyvärr olika i alla olika modeller) När du hittat det ska du logga in med samma uppgifter som du använde i din dator.

Har AVG låst din telefon/surfplatta

Om du har aktiverat Anti Theft funktionen i telefonen eller surfplattan och t ex byter Sim-kort så kommer AVG att tro att enheten är stulen och den blir då låst.
När du aktiverade funktionen fick du ange en KOD, den ska nu skrivas in för att att låsa upp enheten igen.
Har du glömt koden, logga in på ditt AVG-konto här: https://id.avg.com/sso#/sign-in
Vi har ingen tillgång till koder eller lösenord, har du glömt det så klicka på ”Trouble signing in?”

Inloggning för att låsa/ lokalisera/ tömma/ administrera enheter mm

Här, förutom att låsa upp eller låsa din telefon/surfplatta, kan du också hitta den, markera den som förlorad, aktivera telefonsirenen, låsa den, rensa den, spela in ljud, ta en bild och kontakta din enhet via meddelande och samtal.

Anti theft

Nedan följer några guider och länkar du kan använda

Support på Androidprodukter hittar du här

Support på Mac & iOS produkter hittar du här

I AVGs forum kan du också finna hjälp

Det finns ett formulär för support under fliken Technical Support här