AVG.com har debiterat dig för en produktförnyelse

Ibland hör kunder av sig till oss och undrar varför vi har dragit pengar från deras konto, utan att de har bett oss om det. De har då förväxlat oss med AVG.com. Här på AVGantivirus.se har vi ingen sådan funktion.

Vi frågar alltid våra kunder först om de vill ha en förnyelse av sin produkt eller inte. Om kunden svarat JA, sköts sedan betalningen via en aktiv handling från kundens sida, med betalkort eller faktura.

AVG.com har däremot möjligheten för kunder att få sin produkt förnyad löpande varje år. Detta är något kunden har godkänt vid ett beställningstillfälle hos AVG.com.

Vi (AVGantivirus.se) delar inte beställningssystem med AVG.com och kan därför inte hjälpa er om ni önskar en återbetalning. Följ istället stegen nedan för kontakt med AVG.com

AVGrefund

  1. Gå till http://support.avg.com/support_sales
  2. En bit längre ner står det Need a refund.
  3. Klicka på texten Request a refund och fyll i alla uppgifter.
  4. Välj You were automatically billed for AVG.
  5. Fyll i dina kontaktuppgifter mm.
  6. Klicka på Submit.